Regulamin Sklepu Internetowego Cytrynka - Zasady i Warunki Zakupów

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy cytynka.com.pl, działający pod adresem: www.cytynka.com.pl, prowadzony jest przez ANDRII ZEMTSOV, zarejestrowany pod adresem: 43-190 Mikołów, ul. Podleska 50L, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP pod numerem NIP: 6351871462, REGON: 529003144.
  2. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym cytynka.com.pl, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, procedury reklamacyjne oraz prawo odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
  3. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, z późn. zm.).
  4. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci zobowiązani są do zapoznania się z jego postanowieniami przed dokonaniem zakupu.
  5. Każdy Klient zobowiązuje się do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
  6. Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem w dowolnym momencie, klikając na stronie internetowej Sklepu cytynka.com.pl w odnośnik „Regulamin Sklepu”. Regulamin można również pobrać i wydrukować.
  7. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu cytynka.com.pl dotyczące produktów (w tym ceny) nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, z późn. zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 tegoż Kodeksu. Klient, wysyłając Formularz Zamówienia, składa ofertę kupna wybranego Towaru za cenę i na warunkach określonych w jego opisie.

2. DEFINICJE

Regulamin – niniejszy zbiór regulacji określający zasady korzystania z usług Sklepu przez Klientów.

Konsument – przez Konsumenta rozumie się następujące osoby:

  • Osoba fizyczna dokonująca umowy cywilnoprawnej za pośrednictwem Sklepu, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową – tzw. „Konsument sensu stricto”;
  • Osoba fizyczna zawierająca umowę cywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – tzw. „Przedsiębiorca na prawach Konsumenta”.

Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że jeśli nie dokonano rozróżnienia między tymi dwoma grupami podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do Konsumentów sensu stricto, jak i do Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.

Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument) mająca ukończone co najmniej 13 lat (pod warunkiem uzyskania zgody przedstawiciela ustawowego), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają zdolność prawną, korzystająca z usług świadczonych przez Sklep.

Formularz Zamówienia – usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, umożliwiająca Klientowi złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, takich jak sposób dostawy i płatności.

Koszyk – element funkcjonalny Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary. Klient ma w nim możliwość modyfikacji zamówienia, w tym zmiany ilości wybranych Produktów.

Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną: www.cytynka.com.pl, za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.

Sprzedawca – ANDRII ZEMTSOV, z siedzibą przy: 43-190 Mikołów, ul. Podleska 50L, NIP: 6351871462, REGON: 529003144, prowadzący działalność gospodarczą i oferujący sprzedaż Towarów za pośrednictwem swojej strony internetowej.

Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem oferty między Sklepem a Klientem, której warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.

Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów na odległość zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, zazwyczaj poprzez Formularz Zamówienia.

3. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

Aby korzystać ze Sklepu, należy zapoznać się z niniejszym Regulaminem i zaakceptować jego warunki. Składając zamówienie, Klient potwierdza swoją zgodę na postanowienia Regulaminu.

Zamówienia od Klientów przyjmowane są całodobowo, 7 dni w tygodniu, poprzez wypełnienie i przesłanie Formularza Zamówienia na stronie cytynka.com.pl.

Aby złożyć zamówienie, Klient dodaje wybrane produkty do koszyka, klikając przycisk „DODAJ DO KOSZYKA” obok opisu produktu. Następnie w sekcji „KOSZYK” wypełnia Formularz Zamówienia, wybierając sposób dostawy i płatności lub opcję płatności przy odbiorze, jeśli jest dostępna dla wybranego produktu, i potwierdza zamówienie. Klient jest zobowiązany do zarejestrowania się na stronie internetowej. Proces rejestracji stanowi integralną część składania zamówienia, dlatego założenie Konta następuje bezpośrednio w trakcie procedury zakupu. Jeśli Klient ma już utworzone Konto na stronie, może zalogować się do systemu, używając wcześniej ustalonego loginu i hasła.

Przedsiębiorcy uznawani za „Przedsiębiorców z prawami konsumenta” (patrz definicja „Konsumenta” w niniejszym Regulaminie), składając zamówienia po 1 stycznia 2021 roku, powinni wskazać, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.

Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie na adres e-mail podany w Formularzu Zamówienia.

Po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia Sprzedawca rozpoczyna jego realizację:

  • W przypadku zamówień z płatnością przy odbiorze – realizacja rozpoczyna się najpóźniej następnego dnia roboczego po potwierdzeniu zamówienia.
  • W przypadku zamówień z przedpłatą przelewem bankowym – realizacja rozpoczyna się po zaksięgowaniu środków na koncie Sklepu.
  • Zamówienia realizowane są w godzinach pracy Sklepu (od poniedziałku do piątku, od 9:00 do 16:00). Zamówienia złożone po godzinie 16:00 lub w weekendy i święta są realizowane następnego dnia roboczego.

Powiadomienie o przyjęciu zamówienia do realizacji oznacza zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą z momentem jego otrzymania przez Klienta.

Do każdego zamówienia dołączany jest paragon fiskalny.

Klient może skontaktować się ze Sklepem w następujący sposób:

  • E-mail: info@cytynka.com.pl
  • Telefon: +48 732 978 628
  • Adres korespondencyjny: 43-190 Mikołów, ul. Podleska 50L

Cena podana w zamówieniu jest pełną kwotą, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić, obejmującą wszystkie podatki i koszty dostawy.

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen, dodawania nowych produktów, prowadzenia lub odwoływania ofert promocyjnych, a także dokonywania w nich zmian zgodnie z obowiązującym prawem.

W przypadku, gdy Konsument zostanie zobowiązany do zapłaty kwoty wyższej niż uzgodniona cena, Sklep niezwłocznie poinformuje o tym, wyjaśniając przyczynę różnicy. Dodatkowe koszty będą pobierane wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.

Sprzedawca gwarantuje, że dostarczone produkty są wolne od wad.

4. DOSTĘPNE FORMY PŁATNOŚCI

W sklepie internetowym cytrynka.com.pl istnieje możliwość zapłaty za zamówienie przelewem bankowym lub kartą płatniczą. Akceptujemy następujące rodzaje kart:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Mastercard Electronic
  • Maestro

Obsługa płatności online

Podmiotem świadczącym obsługę płatności internetowych w naszym sklepie jest Autopay S.A.. Wszystkie transakcje realizowane są w bezpiecznym i szyfrowanym środowisku, gwarantującym ochronę danych Klienta.

5. DOSTAWA PRODUKTÓW

Dostawa towarów z internetowego sklepu Cytrynka.com.pl: Paczkomaty InPost i przesyłki kurierskie

Internetowy sklep Cytrynka.com.pl zapewnia wysyłkę zamówień na terenie Polski, dzięki współpracy z firmą logistyczną InPost. W ramach tej kooperacji dostępne są dwie formy dostawy: za pośrednictwem Paczkomatów lub poprzez kuriera.

Paczkomaty InPost

Paczkomaty InPost to nowoczesne, samoobsługowe skrytki na przesyłki, działające w trybie 24/7 w całej Polsce. Dzięki temu można odebrać zamówienie w dogodnym dla siebie momencie.

Optymalny wybór w przypadku przesyłek o małych i średnich gabarytach.

Zalety Paczkomatów:

  • Możliwość samodzielnego ustalenia czasu odbioru paczki.
  • Zwykle krótki czas doręczenia — zazwyczaj 1–2 dni robocze od momentu nadania.
  • Korzystna cena usługi.

Kurier InPost

Kurier InPost to idealne rozwiązanie, gdy zamawiane są towary o większych wymiarach lub gdy Klient oczekuje dostawy bezpośrednio do drzwi.

W przypadku produktów o dużych gabarytach (np. duże legowiska dla psów) dostępna jest wyłącznie dostawa kurierska, ponieważ nie spełniają one wymagań Paczkomatów InPost.

Zalety dostawy kurierskiej:

  • Wygoda: kurier doręcza przesyłkę pod wskazany adres.
  • Szybkość: standardowy czas dostawy wynosi około 1–2 dni roboczych od chwili nadania.

Terminy nadania zamówień

Przesyłki wysyłane są w ciągu 2 dni roboczych od potwierdzenia płatności.

Po nadaniu:

  • Paczkomaty InPost — przesyłki docierają zazwyczaj w 1–2 dni robocze.
  • Kurier InPost — również doręcza w terminie około 1–2 dni roboczych.

Ograniczenia dotyczące towarów wielkogabarytowych

W przypadku zamówień na produkty o większych rozmiarach, takie jak duże legowiska dla psów, dostawa za pośrednictwem Paczkomatów jest niemożliwa z uwagi na ograniczenia wymiarowe. W takiej sytuacji jedyną dostępną opcją jest wysyłka kurierska.

Jak wybrać formę dostawy?

  1. Podczas składania zamówienia system automatycznie określa dostępne sposoby doręczenia dla wybranego produktu.
  2. Jeżeli wymiary paczki odpowiadają kryteriom Paczkomatów, można wybrać opcję odbioru w Paczkomacie.
  3. Dla przesyłek o dużych gabarytach dostępna jest wyłącznie dostawa kurierska.

6. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  • Termin na odstąpienie od umowy

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość (online) w terminie 14 dni. Termin ten liczy się od dnia odebrania przesyłki przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

  • Formularz wniosku o odstąpienie od umowy

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi złożyć jednoznaczny wniosek (oświadczenie) o odstąpieniu od umowy w formie pisemnej lub elektronicznej (np. za pośrednictwem linku lub wiadomości e-mail).

  • Konsekwencje odstąpienia od umowy

W przypadku prawidłowego i terminowego odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą, a Konsument zostaje zwolniony z wszelkich zobowiązań z niej wynikających.

Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu wszystkich otrzymanych od Konsumenta płatności (w tym kosztów dostawy towaru, o ile takie wystąpiły w opcji standardowej) w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Zwrot płatności następuje w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności, chyba że Strony wyraźnie uzgodnią inaczej, a zmiana ta nie powoduje dodatkowych kosztów dla Konsumenta.

Obowiązki Konsumenta

  1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy (o ile Sprzedawca nie zaproponował samodzielnego odebrania towaru).
  2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty związane ze zwrotem towaru, chyba że przepisy prawa lub umowa ze Sprzedawcą stanowią inaczej.
  3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza zwykłe zapoznanie się z charakterem, właściwościami i funkcjonowaniem towaru.

Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

W niektórych przypadkach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje. W szczególności dotyczy to:

  1. Towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte.
  2. Innych towarów lub usług, w odniesieniu do których tak stanowią przepisy obowiązującego prawa (w szczególności art. 38 wspomnianej ustawy).

Wszelkie działania Sprzedawcy w zakresie rozpatrywania odstąpień od umowy i zwrotów towarów dokonywane są w ścisłej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa polskiego, w szczególności Ustawy o prawach konsumenta oraz odpowiednimi przepisami Kodeksu cywilnego. W przypadku jakichkolwiek sporów lub kwestii nieuregulowanych w niniejszej klauzuli zastosowanie mają przepisy właściwego ustawodawstwa Rzeczypospolitej Polskiej.

7. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  • Składając zamówienie, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych w celu realizacji i obsługi zamówienia przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych zgodnie z artykułem 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  • Administratorem danych osobowych podanych przez Klienta podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  • Dane osobowe przechowywane w bazie danych Sprzedawcy nie są przekazywane podmiotom trzecim, które nie uczestniczą w realizacji Umowy sprzedaży.
  • Zgodnie z artykułem 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych, Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. Sprzedawca gwarantuje każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzania jego danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia realizację zamówienia Klienta.
  • Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności można znaleźć w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu.

8. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

Jeżeli Konsument nie jest zadowolony z wyniku rozpatrzenia swojej reklamacji, ma możliwość skorzystania z różnych alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów:

  • Mediacja. Proces mediacji prowadzony jest przez odpowiedni Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta. Aby rozpocząć mediację, należy złożyć stosowny wniosek. Procedura ta jest zazwyczaj bezpłatna. Szczegółowy wykaz Inspektoratów znajduje się pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
  • Stały polubowny sąd konsumencki. Przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej działają stałe polubowne sądy konsumenckie, które umożliwiają rozstrzyganie sporów w sposób bezstronny i szybki. Aby skorzystać z tej formy, należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy. Zazwyczaj taka procedura nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Szczegóły dotyczące tych sądów znajdują się pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
  • Pomoc rzecznika konsumentów. Konsument może zwrócić się o pomoc do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, który bezpłatnie udzieli wsparcia w ochronie jego praw.
  • Platforma ODR. Konsument może również skorzystać z internetowej platformy rozstrzygania sporów (ODR), która jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Należy zaznaczyć, że powyższe formy pozasądowego rozwiązywania sporów nie dotyczą przedsiębiorców, którzy działają na prawach konsumenta („Przedsiębiorcy na prawach konsumenta”), w odniesieniu do umów zawartych po 1 stycznia 2021 roku. Dla pozostałych Konsumentów wszystkie wymienione formy pozostają dostępne.

Podsumowując, alternatywne metody rozwiązywania sporów skierowane są wyłącznie do osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej związanej z przedmiotem umowy.